شرایط ابطال بیمه شخص ثالث

مهمترین کاربرد بیمه شخص ثالث استفاده از آن برای خودرو است که تمامی وسایل نقلیه موظف هستند در کنار تمامی مدارک و اسناد متعلق به خودرو از بیمه نامه ر نیز استفاده نمایند. همان گونه که می دانید در صورتی که یک خودرو فاقد بیمه شخص ثالث باشد در این صورت پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند راننده را جریمه کند. با توجه به اهمیت بیمه شخص ثالث در رانندگی و سایر بیمه های مسئولیت، لازم است که اطلاعات بیشتری در مورد این بیمه نامه داشته باشیم. یکی از مسائلی که در مورد بیمه شخص ثالث مطرح شده است مسئله ابطال بیمه شخص ثالث است.

منظور از ابطال بیمه شخص ثالث این است که بیمه نامه اعتبار خود را از دست خواهد داد. برخی از افراد گمان می کنند که در هر شرایطی این امکان وجود دارد که بیمه گذار نسبت به ابطال بیمه شخص ثالث اقدام نماید. در صورتی که این باور غلط بده و تنها تحت شرایط خاص می توان برای این منظور اقدام نمود.

 

شرایط ابطال بیمه شخص ثالث

 

ممکن است شما از یک شرکت بیمه گر بیمه شخص ثالث را خریداری کرده و اکنون نسبت به خدمات و عملکرد آن نمایندگی بیمه ناراضی هستید. شاید گمان کنید که در این شرایط قادر خواهید بود نسبت به ابطال بیمه شخص ثالث اقدام نموده و قرارداد را فسخ کنید. در صورتی که این امکان وجود نخواهد داشت. به طور کلی در دو حالت می توانید برای فسخ قرارداد بیمه شخص ثالث اقدام کنید:

۱-   ممکن است برای یک خودرو دو بیمه نامه شخص ثالث از دو نمایندگی صادر شده باشد. به هر حال این احتمال وجود دارد که چنین اشتباهی رخ بدهد لذا بیمه گذار حق دارد که یکی از این  دو بیمه نامه را باطل کند. بر طبق قانون در این زمان حق با شرکت است که زودتر از شرکت دیگر اقدام به صدور بیمه نامه نموده است. لذا بیمه نامه ای که تاریخ صدور آن دیرتر از قبلی بوده است فسخ شده و بیمه گذار باید نسبت به دریافت حق بیمه پرداختی اقدام نماید.

۲-   ابطال بیمه شخص ثالث برای خودروهای فرسوده و از رده خارج شده هم امکان دارد. خودروهایی که در این دسته قرار گرفته اند باید سریعا کنار گذاشته شوند در نتیجه بیمه گذار می تواند به منظور ابطال بیمه شخص ثالث به نمایندگی مربوطه مراجعه کرده و کارشناسان پس از این که حق بیمه را به صورت روز شمار از تاریخ صدور بیمه نامه کسر کردند، فسخ نهایی قرارداد را انجام خواهند داد.

 

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

18 + شانزده =