چند نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث

چند نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث

استفاده از بیمه شخص ثالث در کشور از آمار بیشتری نسبت به سایر انواع بیمه نامه برخوردار است. تقریبا تمامی افراد جامعه حداقل یکبار برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کرده اند چرا که داشتن هر وسیله نقلیه به معنی نیاز به یک بیمه نامه شخص ثالث خواهد بود. لذا داشتن آگاهی در مورد تمامی جوانب این بیمه اهمیت زیادی دارد. شما به عنوان بیمه گذار باید از کلیه قوانین و خدمات بیمه شخص ثالث مطلع باشید تا در زمان خرید و استفاده از آن دچار مشکل نشوید. به همین دلیل لازم دانستیم که در این مقاله به بررسی چند نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث بپردازیم:

۱-    انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث از خودروی فرسوده به خودرو جدید

با توجه به این که خودروی فرسوده از رده خارج بوده و طبق قانون باید کنار گذاشته شود در صورتی که قصد جایگزینی آن با خودروی جدید را دارید می توانید تخفیفات بیمه شخص ثالث خودروی فرسوده را به خودروی جدید انتقال دهید.

۲-   استفاده از بیمه شخص ثالث متعلق به غیر مالک به عنوان وثیقه

می دانیم که در سوانح رانندگی در صورتی که خسارت جانی رخ بدهد راننده می تواند برای آزادی موقت از بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه استفاده کند حالا اگر این بیمه نامه به نام فردی غیر از مالک خودرو باشد باز هم این امکان وجود خواهد داشت چرا که کارت ماشین به نام مالک است.

۳-   الحاقیه بیمه شخص ثالث

با توجه به این که نرخ بیمه شخص ثالث براساس عواملی همچون دیه، نرخ قیمت خودرو و.. در طول سال تغییر می کند لذا در صورتی که در مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، تغییراتی برای این بیمه رخ بدهد نمایندگی بیمه موظف است که این تغییرات را به صورت الحاقیه به قرارداد بیمه پیوست نماید.

۴-   مفقود شدن بیمه نامه شخص ثالث

ممکن است شما بیمه نامه شخص ثالث خود را گم کرده و یا در اثر سرقت از دست بدهید در این صورت ابتدا باید به کلانتری اطلاع داده و برای گرفتن گواهینامه به نمایندگی بیمه مراجعه کنید.

۵-   استفاده همزمان از بیمه شخص ثالث مقصر و بیمه بدنه زیان‌دیده

ممکن است خسارت که در زمان تصادف رخ می دهد به حدی باشد که بیمه شخص ثالث نتواند تمامی خسارت ها جبران کند چرا که هزینه ها باید متناسب با تعهدات در بیمه نامه پرداخت گردد در این صورت راننده مقصر می تواند برای جبران مابقی خسارت فرد زیان دیده از بیمه بدنه خودرو کمک بگیرد.

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

5 × 2 =