موارد پوشش یا عدم پوشش بیمه شخص ثالث

موارد پوشش یا عدم پوشش بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای وسایل نقلیه می‌باشد که در ادامه موارد پوشش یا عدم پوشش را به صورت مختصر ارائه می‌کنیم:

·       مرگ یا خسارت جانی وارده به شخص ثالث. تصادف ممکن است موجب ایجاد آسیب ناتوان کننده به قربانی شود. این حادثه همچنین ممکن است به مرگ شخص ثالث منجر شود. این بیمه هزینه‌های پزشکی قربانی را پوشش می‌دهد. حق قانونی قربانی است که درخواست جبران هزینه‌های تحمیل شده به علت از دست دادن درآمد نماید چون وی دیگر در وضعیتی قرار ندارد که بتواند کار خود را ادامه دهد. شرکت بیمه این موارد را جبران خسارت می‌کند.

·       خسارت وارده به اموال شخص ثالث. این بیمه خسارات وارده به وسیله نقلیه شخص ثالث را پوشش می‌دهد. اما این پوشش سقفی دارد و در این خصوص محدودیت دارد.

·       مرگ مالک/راننده. وابستگان مالک/راننده وسیله نقلیه بیمه شده در صورت مرگ وی به علت حادثه خسارت دریافت خواهند کرد.

بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش نمی‌دهد؟

این بیمه حوادث زیر را پوشش نمی‌دهد:

·       خسارت وارده به وسیله نقلیه خود فرد بیمه شده

·       هر گونه صدمه یا مسئولیت ایجاد شده توسط فعالیت هایی خارج از منطقه جغرافیایی تحت پوشش بیمه

·       هر گونه دعوی مطرح شده خارج از مسئولیت قرارداد

·       مرگ به خاطر جنگ، موقعیت شبه جنگ، سلاح‌های هسته ای و آلودگی رادیواکتیو

مزیت‌های داشتن بیمه شخص ثالث کدامند؟

·       این بیمه پوشش قانونی و کمک مالی ارائه می‌کند. این بیمه، بار مالی در صورت بروز تصادفی که منجر به وارد شدن صدمه به شخص ثالث می‌شود، را پوشش می‌دهد. با این حال، ذی نفع مستقیم نه دارنده بیمه است و نه شرکت بیمه.

·       خیال آسوده ارائه می‌کند. بیمه صرفاً مسئولیت برای بیمه شده در موقعیت هایی که موجب ایجاد مسئولیت مالی زیادی می‌شود، خیال آسوده ارائه می‌کند.

·       گزینه خرید سریع و آسان. بیمه شخص ثالث را می‌توان یا از طریق وب سایت شرکت بیمه یا از طریق شعبه دفتری شرکت به آسانی خریداری نمود. این بیمه را می‌توان بدون پیچیدگی بسیار زیاد تمدید نمود.

·       بیمه مقرون به صرفه. بیمه شخص ثالث را همه می‌توانند خریداری نمایند چون حق بیمه آن کم است. در واقع، حق بیمه برای بیمه مسئولیت شخص ثالث یک مقدار اسمی‌ثابت است و به صورت سالانه بروزرسانی می‌شود.

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

سه × پنج =