قوانین جدید بیمه شخص ثالث

قوانین جدید بیمه شخص ثالث

در سال ۹۸، طبق قانون ششم توسعه، بیمه شخص ثالث به جای اینکه به خودرو تعلق بگیرد به راننده اختصاص داده شد. در بیمه جدید قیمت با توجه به پرخطر یا کم خطر بودن راننده ها ارزیابی می گردد. قوانین جدید راننده محور شده است یعنی خودرو بیمه شخص ثالث دریافت نمی کند بلکه این راننده است که بیمه نامه را دریافت می کند.

 در سال ۹۸ بیمه شخص ثالث چه تغییراتی داشته است؟

در ایران بسیاری از راننده ها با ماشین های ارزان قیمت خیلی عالی رانندگی می کنند و تخلفات رانندگی خیلی کمی دارند. اما بعضی افراد هستند که با خودرو های گران قیمت بسیار بد رانندگی کرده و به آن ها افراد پرخطر می گویند.

در قوانین جدید بیمه شخص ثالث ، عواملی چون تازه کار و یا با سابقه بودن افراد، های ریسک و یا کم ریسک بودن راننده، زن یا مرد بودن و یا پیر و جوان بودن راننده بر قیمت بیمه تاثیر دارد. این بدان معناست که هنگام محاسبه قیمت علاوه بر اینکه مشخصات خودرو و تعداد سال های تخفیف عدم خسارت ماشین محاسبه می گردد سوابق و خصوصیات راننده نیز بر میزان هزینه حق بیمه تاثیر می گذارد.

بر پایه قانون جدید بیمه رانندگانی که خطرات زیادی در رانندگی ایجاد می کنند باید هزینه بیشتری برای حق بیمه خودروی خود بپردازند. اما کسانی که قوانین رانندگی را رعایت می کنند و تخلفات رانندگی کمی دارند حق بیمه کمتری پرداخت می کنند. با تعویض خودرو این تشویق ها را نیز با خود به ماشین جدید منتقل می کنند.

برای مثال شما و دوستتان هر دو یک سمند مدل ۸۹ دارید و تخفیفات عدم خسارت هر دو خودرو ۵ سال است. شما به قوانین رانندگی احترام می گذارید و تخلفات رانندگی تان بسیار کم است. بر عکس دوستتان بدون توجه به قوانین رانندگی می کند در سوابق خود امتیازات منفی زیادی دارد. در گذشته وقتی قیمت بیمه شخص ثالث محاسبه می شد چون مشخصات خودروها یکسان بود حق بیمه برابر پرداخت می کردند.

در قوانین جدید اهمیت ویژه ای برای رانندگان قانون مند قائل شده اند. قیمت بیمه با توجه به سوابق راننده محاسبه می شود و با توجه به کم خطر یا پرخطر بودن راننده قیمت بیمه کم یا زیاد می شود. در این قانون چون شما فرد کم خطر محسوب می شوید قیمت بیمه شما از دوستتان کمتر است. علاوه بر این ها در قوانین جدید به دلیل اینکه خانم ها محتاط تر رانندگی می کنند و تخلفات رانندگی کمتری دارنند از تخفیفات بیشتری برخوردار هستند. همچنین در قوانین جدید دیه زن و مرد مسلمان نیز با هم برابر است.

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

هفده + سه =