تعریف بیمه شخص ثالث

تعریف بیمه شخص ثالث

تعریف بیمه شخص ثالثبیمه شخص ثالث بیمه ای است که برای حفاظت در برابر دعاوی دیگران استفاده می‌شود. یکی از رایج ترین انواع بیمه شخص ثالث، بیمه خودرو است. شخص ثالث پوشش بیمه ای را در برابر دعاوی خسارت و ضرر ایجاد شده توسط راننده ای که بیمه کننده یعنی مالک نیست ارائه می‌کند و در نتیجه خسارت راننده ای که نام وی در بیمه نامه وجود ندارد، توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. راننده ای که خسارت دیده است، شخص ثالث است.

بیمه شخص ثالث الزاماً نوعی از بیمه مسئولیت است که توسط بیمه کننده (طرف اول) از بیمه گذار (طرف دوم) به منظور حفاظت در برابر دعاوی افراد دیگر (شخص ثالث) خریداری می‌شود. طرف اول مسئول خسارت‌ها یا زیان‌ها صرف نظر از علت آن خسارت‌ها است.

دو نوع پوشش مسئولیت شخص ثالث وجود دارد. نوع اول، بیمه مسئولیت خسارت جانی است که هزینه‌های ناشی از صدمات وارده به یک شخص می‌شود. این هزینه‌های جراحت ممکن است شامل هزینه هایی مانند مراقبت بیمارستانی، هزینه‌های فوت و درد و رنج ناشی از حادثه شود. نوع دوم: بیمه مسئولیت خسارت به اموال است که هزینه‌های ناشی از خسارت یا از دست رفتن اموال را پوشش می‌دهد. مثال هایی از خسارت به اموال شامل پرداخت هزینه به منظور جایگزینی محوطه منزل یا صندوق‌های پست و همچنین غرامت بابت از دست رفتن کاربری یک سازه می‌شود.

/ بیمه شخص ثالث / برچسب ها:

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

15 − نه =