درباره بیمه شخص ثالث بیشتر بدانید – قسمت دوم

درباره بیمه شخص ثالث بیشتر بدانید – قسمت دوم

با توجه به این که بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه هایی است که اکثر افراد جامعه به دلیل استفاده از وسیله نقیله، مجبور به استفاده از خدمات این بیمه نامه هستند، لذا ممکن است برای مشتریان در زمان خرید بیمه شخص ثالث، سوالاتی پیش بیاید که همین امر سبب شود که در تصمیم گیری برای خرید دچار تردید شوند.  با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه مقاله قبل، سایر مطالب مهم در مورد بیمه شخص ثالث را در این مقاله را بیان خواهیم نمود:

۵- همان گونه که بیان کردیم، در بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه گر موظف است خسارات جانی و مالی وارده به شخص ثالث را جبران نماید حال با توجه به این که نرخ دیه و همچنین نرخ خسارت های مالی هر سال در حال تغییر است لذا هزینه جبران خسارات برای شرکت بیمه گر متفاوت است در نتیجه حق بیمه نیز هر سال تغییر خواهد کرد.

۶- حق بیمه مربوط به بیمه حوادث راننده، در زمان ارائه بیمه نامه شخص ثالث، داخل این بیمه نامه لحاظ شده و به حق بیمه شخص ثالث اضافه می گردد.

۷- با توجه به این که هر سال، هزینه دیه ها متغییر است لذا اگر شما بیمه شخص ثالث را قبل از اعلام نرخ جدید دیه ها توسط قوه قضائیه خریداری نمایید، شرکت بیمه گر موظف است تعهدادت خود را متناسب با نرخ جدید تغییر دهد و شما به عنوان خریدار بیمه، باید تفات در حق بیمه را پرداخت نماید. حال شرکت بیمه گر، تعهدات جدید را در قالب “الحاقیه افزایش تعهدات بیمه نامه” به بیمه نامه قبلی اضافه می کند.

۸- مسئله مهم برای بیمه گذاران این است که در زمانی که نیاز به دریافت الحاقیه باشد، باید چکار کنند. در پاسخ باید بگوییم که در صورتی که به همان نمایندگی بیمه دسترسی دارید، به همان مراجعه نمایید و در غیر این صورت، باید به سراغ شعبه مرکزی همان نمایندگی بیمه رفته و درخواست الحاقیه نمایید.

۹- بیمه شخص ثالث، یکی از انواع بیمه های اجباری برای هر فردی است که دارای وسیله نقلیه شخصی است اما با این وجود، هنوز افرادی هستند که از این بیمه نامه استفاده نمی کنند. لازم است بدانید که در صورت عدم استفاده از این بیمه نامه، با مشکلات زیر روبرو خواهید شد:

  • در صورتی که تصادفی رخ بدهد، تمام خسارات را خود راننده باید پرداخت نماید و به ویژه هزینه دیه که بسیار سنگین است و گاها ممکن است راننده مجبور شود کل دارایی خود را از دست بدهد تا خسارات را جبران کند.
  • اگر راننده تصادف کند و بیمه شخص ثالث نداشته باشد، طبق قانون باید تا زمان پرداخت خسارات مالی و جانی، زندانی شود.
  • برای این که همه افراد دارای وسیله نقلیه، مجبور شوند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند، قانونی وضع شده است که اگر دارنده وسیله نقلیه، تا به حال از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده است و تازه قصد خرید آن را دارد، باید به دلیل این تاخیر، جریمه شود و هزینه حق بیمه حداکثر یک سال گذشته را هم که بیمه نبوده است، پرداخت نماید.

 

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

هفده − چهار =