عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث : امروزه داشتن بیمه شخص ثالث به یک قانون برای تمامی رانندگان تبدیل شده است. بدین معنی که به همراه نداشتن برگه بیمه شخص ثالث همانا و قانون شکنی و جریمه همانا. با این وجود هستند کسانی که با وجود این سخت گیری ها هنوز در برابر بیمه شخص ثالث مقاومت کرده و نسبت به گرفتن آن اقدام نمی کنند. این افراد تصور می کنند حادثه همیشه برای دیگران است و از عواقب خطرناک نداشتن بیمه شخص ثالث آگاهی ندارند.

نداشتن بیمه شخص ثالث چه تبعاتی به همراه دارد؟

شاید بتوان اولین اثر منفی نداشتن این نوع بیمه را خسارت های مالی دانست. زیرا اگر به هنگام تردد در جاده ها به هر دلیلی پلیس شما را متوقف کرده و مدارک شما را ببیند قطعا به بیمه نامه شخص ثالث نیز توجه می کند. اگر اعتبار آن به اتمام رسیده باشد یا اینکه اصلا نداشته باشید اینجاست با یک جریمه سنگین مالی مواجه خواهید شد.

البته کار به هیمن جا ختم نمی شود. زیرا در نهایت تاسف خودرو شما به پارکینگ منتقل می گردد. تا زمانی هم که برگه بیمه نامه شخص ثالث خود را ارائه ندهید نمی توانید آن را از پارکینگ خارج کنید. در این حالت اگر قبلا بیمه داشته و آن را تمدید نکرده اید باید جریمه دیرکرد تمدید را نیز بپردازید. پس به نظر می رسد نداشتن یا عدم تمدید بیمه نامه شخص ثالث بار مالی فراوانی به شما تحمیل خواهد نمود.

آنچه در قسمت قبل گفت تنها بخش کوچکی از اثرات منفی نداشتن بیمه شخص ثالث است. این موضوع می تواند تبعات بسیار سنگین تری نیز به همراه داشته باشد. اگر خدای ناکرده خودروی شما تصادف کند و در این بین افراد ثالثی دچار آسیب های مالی و جانی شوند جبران آن به عهده راننده است. حال تصور کنید در چنین شرایطی راننده بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشد؟!! بی شک اتفاقات خوبی در انتظار وی نیست.

در این مواقع راننده باید تمامی خسارت های مالی و جانی افراد زیان دیده را از جیب خود بپردازد. حتی اگر مقصر هم نباشد فرقی ندارد، زیرا بیمه هیچ پولی به راننده پرداخت نمی کند. چون این خود اوست که قانون شکنی کرده است. بدتر از همه این است که در صورت عدم تمکن مالی، راننده باید تا زمان پرداخت خسارت به زندان برود. به نظر شما این همه اثرات منفی مالی و جانی به نداشتن بیمه شخص ثالث می ارزد؟

طبیعتا پاسخ خیر است. پس پیش از هر چیز همواره مطمئن و با احتیاط برانید و سپس نسبت به گرفتن بیمه نامه شخص ثالث اقدام کنید. تا با خیالی آسوده سیر و سفر کنید.

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث //

/ بیمه شخص ثالث / برچسب ها:

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

هفده − 6 =