راهنمای خرید بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه

راهنمای خرید بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه

اولین قدم بعد از خرید وسیله نقلیه، خرید بیمه شخص ثالث است و این موضوع از دو بعد اهمیت دارد:

۱-   بارها در مقالات متعدد بیان کرده ایم که داشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه از نظر قانون، الزامی بوده و عدم خرید آن منجر به جریمه شما خواهد شد.

۲-   در هر بار رانندگی در خیابان شما با تعداد زیادی از عابرین پیاده و وسایل نقلیه دیگر مرتبط هستید که هر آن به هر دلیل ممکن است تصادف رخ بدهد به گونه ای که پلیس راهنمایی و رانندگی شما را مقصر بداند.

با توجه به دو مورد فوق، خرید بیمه شخص ثالث برای وسیله نقلیه باید در اولویت قرار گیرد و حتی تا زمانی که این بیمه نامه برای شما صادر نشده است، از وسیله استفاده نکنید.

مراحل خرید بیمه شخص ثالث

۱-   انتخاب بهترین شرکت بیمه

شرکت های مختلفی در زمینه فروش انواع بیمه شخص ثالث فعالیت می کنند. تمامی بیمه نامه ها براساس قانون بیمه مرکز، تعداد خسارت های ثابت را تحت پوشش قرار می دهند ولی هر شرکت برای جذب تعداد بیشتری از مشتریان، امتیازاتی را برای بیمه گذاران در نظر می گردد. برای مثال می توان به افزایش تعداد بیشتری از خسارت های تحت پوشش، تخفیفات و… . لذا قبل از خرید بیمه نامه حتما در مورد شرکت های بیمه تحقیق نموده و سپس بهترین را انتخاب نمایید.

۲-   تکمیل فرم درخواست بیمه شخص ثالث

بیمه گذار باید با تکیمل یک فرم، درخواست خرید بیمه نامه را ارائه نماید. در این فرم مشخصات بیمه گذار، آدرس محل زندگی، مشخصات خودرو، نوع کارایی آن و… باید لحاظ گردد.

۳-   ذکر خسارت های تحت پوشش در بیمه نامه

تمامی خسارت های تحت پوشش بیمه گر باید با جزئیات در بیمه نامه ذکر گردد. در صورتی که بیمه گذار درخواست پوشش های اضافی را داشته باشد، با توافق طرفین و پرداخت حق بیمه بیشتر امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

19 − چهارده =