بیمه شخص ثالث به زبان ساده

بیمه شخص ثالث به زبان ساده

بیمه شخص ثالث به زبان ساده – در همه جوامع انسانی هر کسی مسئول اعمال خودش است. اگر از جانب هر کسی آسیبی به شخص دیگری وارد شود باید آن را جبران کند. بیمه شخص ثالث برای دارندگان انواع خودرو موتوری اجباری است. خودروها شامل انواع موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش می شود. هدف بیمه نامه شخص ثالث این است که از افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی حمایت می کند.

چرا باید برای خودروی خود بیمه شخص ثالث بگیریم؟

قبل از اینکه از هر وسیله نقلیه موتوری استفاده کنید باید مطمئن شوید که آیا بیمه نامه شخص ثالث را دارد. برای اینکه اگر در حوادث احتمالی رانندگی آسیبی به کسی وارد شد بتوانید خسارت آن ها را جبران کنید. اگر شما در هنگام رانندگی با خودرو و یا موتور سیکلت به کسی آسیب بزنید، مقصر شناخته می شوید. طبق قانون باید خسارت وارد شده به آسیب دیدگان را جبران کنید. آن افراد ممکن است از نظر مالی و یا جانی دچار زیان شده باشند.

بیمه شخص ثالث در حقیقت بیمه مسئولیت مدنی برای همه کسانی است که خودرو موتوری زمینی دارند. اما این نوع بیمه در گروه بیمه نامه اتومبیل قرار گرفته است. طبق قانون همه کسانی که مالک خودرو هستند و رانندگی می کنند وظیفه دارند که این بیمه نامه را برای وسیله نقلیه خود تهیه کنند.

شخص ثالث به زبان ساده

به تمامی سرنشینان خودرو به غیر از خود راننده شخص ثالث می گویند. برای مثال خودرویی در اثر بی احتیاطی راننده با یک درخت، دیوار و یا هر چیز دیگری تصادف می کند. تمامی سرنشینان زیان دیده به غیر از راننده شخص ثالث هستند. راننده با داشتن بیمه نامه شخص ثالث می تواند تمامی خسارت آن ها را ائم از هزینه های درمانی و یا پرداخت دیه جبران کند.

اگر در تصادف ماشین دچار هر نوع صدمه شامل شکستگی، نقص عضو، از کارافتادگی موقت یا دائم شوید این بیمه موظف است خسارت شما را پرداخت کند. پرداخت دیه فوت شخص ثالث ناشی از حادثه رانندگی نیز به عهده این بیمه نامه است.

پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث به دو دسته تقسیم می شود

۱       خسارت مالی: عبارت است از خسارتی که به کلیه اموال منقول و غیر منقول اشخاص آسیب دیده به غیر از راننده خودرو وارد می شود.

۲       خسارت جانی: این خسارت مربوط به آسیب وارده به جسم شخص ثالث است. این هزینه شامل دیه جرح، دیه فوت، دیه نقص عضو و یا هزینه درمان است.

بیمه شخص ثالث به زبان ساده

/ بیمه شخص ثالث / برچسب ها:

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

سیزده − ده =