بیمه مسئولیت خودرو

بیمه مسئولیت خودرو

بیمه مسئولیت خودرو، حفاظت مالی برای راننده ای ارائه می کند که در حال رانندگی به شخص دیگر یا اموال وی آسیب وارد می کند. بیمه مسئولیت خودرو تنها صدمات یا جراحات وارده به اشخاص ثالث و اموال آنها و نه راننده و یا اموال راننده را تحت پوشش قرار می دهد. دو مؤلفه ی بیمه مسئولیت خودرو عبارتند از مسئولیت جراحت فیزیکی و مسئولیت آسیب به اموال. بیمه مسئولیت خودرو، فرانشیز بیمه ندارد.

مسئولیت جراحت جانی بیمه نامه ی مسئولیت خودرو، راننده مقصر را تحت پوشش قرار می دهد، بنابراین وی مجبور نیست هزینه های پزشکی اورژانس، خسارت و هزینه های کفن و دفن دیگران را از جیب پرداخت کند. همچنین این بیمه نامه کمک می کند تا هزینه های قانونی بیمه گذار در زمان حادثه که به شکایت منجر می شود، تحت پوشش قرار گیرند. مسئولیت خسارت به اموال، هزینه هایی مانند تعمیر خانه یا فروشگاه خرده فروشی آسیب دیده در تصادف و تعمیر وسایل نقلیه رانندگان دیگر حاضر در تصادف را پوشش می دهد. بیمه مسئولیت خودرو دو محدودیت برای هر یک از این مؤلفه ها دارد که یکی مربوط به شخص و دیگری مربوط به خودرو می شود.

در برخی از کشورها و طبق قانون، بیمه مسئولیت خودرو اجباری است اما هر کشور حداقل استانداردهای اجرای بیشترین پوشش برای رانندگان را تعیین می کند. در هر کشور، رانندگان می توانند بیمه مسئولیت بیشتری نسبت به حداقل تعیین شده خریداری نمایند و این کار هوشمندانه است چون صورتحساب های پزشکی ممکن است بسیار سنگین باشند.

پوشش فراتر از بیمه مسئولیت خودرو

برای حفاظت در برابر صدمه وارده به خود خودرو در برابر عواملی از قبیل تصادف تا توفان که هر یک موجب وارد شدن آسیب به خودرو و یا فقدان خودرو می شوند، مالکان خودرو می توانند بیمه جامع یا بیمه بدنه خریداری نمایند. با این کار پوشش کامل تری نسبت به خرید بیمه مسئولیت خواهند داشت.

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

10 − شش =