چند نکته در مورد بیمه شخص ثالث

چند نکته در مورد بیمه شخص ثالث

همانگونه که در مقاله مربوط به بیمه شخص ثالث بیان کردیم، همه ما در زمان انجام فعالیت، رانندگی و.. در جامعه نسبت به دیگران مسئول بوده و اگر اقدامات ما منجر به  بروز خسارت به دیگران گردد، موظف به جبران خسارت ها خواهیم بود. خرید بیمه شخص ثالث در برخی موارد اجباری و در موارد دیگر اختیاری است. برای مثال افرادی که دارای وسایل نقلیه هستند موظف هستند خودرو و وسایل نقلیه خود را بیمه شخص ثالث نمایند و در صورتی که صاحبان وسایل نقلیه موتوری و اتومبیل ها این بیمه نامه را به همراه نداشته باشند، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به جریمه آن ها خواهد بود.

نکات مهم در مورد بیمه شخص ثالث

۱-   بیمه شخص ثالث بین بیمه گذار و بیمه گر براساس قوانین بیمه در کشور تنظیم شده و قرارداد امضا خواهد شد.

۲-   بیمه گر زمانی به تعهدات خود عمل خواهد کرد که:

–       در زمان بروز خسارت به بیمه گر ثابت گردد بیمه گذار تمامی اصول ایمنی را رعایت نموده و خسارت رخ داده به صورت ناخواسته بروز کرده است.

–       بیمه گذار موظف است حق بیمه های تعیین شده را در زمان مشخص و بازه های زمانی که با بیمه گر به توافق رسیده است، پرداخت کند. افرادی که تمایل به پرداخت اقساطی حق بیمه دارند، در صورتی که در این زمینه کوتاهی نموده و مبالغ را در تاریخ مشخص پرداخت نکند، بیمه گر می تواند به تعهدات خود در جبران خسارت های رخ داده عمل نکند.

۳-   بیمه شخص ثالث قابلیت انتقال داشته و در صورتی که وسیله نقلیه خود را به دیگری فروخته و سند به نام وی تنظیم گردد، از این پس انتقال گیرنده به عنوان بیمه گذار شناخته می شود.

۴-   بیمه گر موظف است تمامی خسارت های تحت پوشش بیمه نامه را بدون هیچ چون و چرایی پرداخت نماید.

۵-   لازم به ذکر است که بیمه گر تنها خسارت هایی ار تحت حمایت خود قرار می هد که در بیمه نامه ذکر شده باشد.

۶-   آنچه که به عنوان خسارت در بیمه شخص ثالث شناخته می شود شامل تصادف، آتش سوزی، سقوط، واژگونی و انفجار وسایل نقلیه خواهد بود.

 

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

8 − 4 =