محاسبه حق بیمه شخص ثالث

محاسبه حق بیمه شخص ثالث

در زمان عقد قرارداد بیمه شخص ثالث، مبلغی به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می شود که بیمه گذار موظف به پرداخت آن خواهد بود. لازم به ذکر است که بیمه گر زمانی به تعهدات خود در بیمه نامه عمل می کند که حق بیمه پرداخت شده باشد. برخی از مشتریان تمایل به پرداخت اقساطی حق بیمه دارند در این صورت بیمه گر بازه های زمانی مشخصی برای برای پرداخت حق بیمه در نظر می گیرد. بیمه گذار باید در تاریخ مقرر نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام نماید. در صورتی که خسارت در زمانی رخ بدهد که بیمه گذار حق بیمه را پرداخت نکرده است، بیمه گر به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.

حق بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه خواهد شد؟

عوامل مختلفی در محاسبه حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه تاثیر خواهد گذاشت که شامل:

۱-   تعداد سیلندر موجود در خودرو

۲-   تعداد خسارت های تحت پوشش بیمه نامه بنا به درخواست بیمه گذار

۳-   کارایی وسیله نقلیه همانند تاکسی، خودروهای بارکش و…

۴-   شرایط اقتصادی کشور و تاثیر آن بر روی هزینه جبران خسارت ها

۵-   تخفیفات و جرائم متعلق به بیمه نامه

۶-   و…

چند نکته در مورد محاسبه حق بیمه شخص ثالث

۱-   سوالی که برخی از بیمه گذاران مطرح می کنند، در مورد وسایل نقلیه مربوط به احیای انسان همانند آمبولانس، وسایل اهدای خون و… است که نوع و ظرفیت آن ها در تعیین میزان حق بیمه تاثیر خواهد گذاشت.

۲-   در مورد خودروهایی که برای آموزش رانندگی استفاده می شوند، بیمه گر حق بیمه را  اضافه خواهد کرد که معمولا مقدار افزایش، برابر ۱۵ درصد حق بیمه خواهد بود.

۳-   سن وسیله نقلیه نیز در محاسبه حق بیمه شخص ثالث بسیار اهمیت دارد. اگر عمر خودروی شما از ۱۵ سال بیشتر باشد به ازای هر سال بیشتر از ۱۵ سال،  بیمه گر ۱۰-۲ درصد حق بیمه را به هزینه های دریافتی از بیمه گذار اضافه می کند.

 

 

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

14 − سیزده =