تخفیف بیمه شخص ثالث در قانون جدید

تخفیف بیمه شخص ثالث در قانون جدید

تخفیف بیمه شخص ثالث در قانون جدید – همان طور که مطلع هستید بیمه شخص ثالث برای همه خودروهای موتوری اجبار است. خودرو های موتوری شامل موتور سیکلت، ماشین سواری، مسافربری و باری است. تخفیف بیمه شخص ثالث یکی از موضوعات مهم در این زمینه است. ما باید از تاثیر آن بر قیمت کل بیمه شخص ثالث اطلاع داشته باشیم.

تغییر تخفیف بیمه شخص ثالث در قوانین جدید چگونه است؟

تخفیف عدم خسارت یکی از پر کاربرد ترین تخفیف ها در بیمه شخص ثالث است. اگر خودروی شما در مدت زمانی که بیمه دارد دچار حادثه نشده باشد و از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکرده باشید، شرکت بیمه باید هنگام تمدید بیمه نامه، قیمت بیمه شخص ثالث را با تخفیف محاسبه کند. به این امر تخفیف عدم خسارت گفته می شود.

در بعضی بیمه نامه ها این تخفیف را به صورت (ت.ع.خ) و یا (سنوات تخفیف) درج می کنند. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث در سال جدید نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است. در قانون جدید تخفیف عدم خسارت از ۱۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرده اما حداکثر تخفیف همان ۷۰ درصد است. تفاوت آن در این است که تخفیف به جای سال هشتم در سال چهاردهم کامل می شود.

بر اساس این قانون، اگر تخفیف عدم خسارت در قانون جدید از مقدار آن در قانون قدیم کمتر باشد، هنگام تمدید بیمه نامه تخفیف قبلی در نظر گرفته می شود. برای مثال در قانون جدید بیمه شخص ثالث، در سال هشتم ۴۰ درصد تخفیف به جای ۷۰ درصد برای بیمه گذار تعیین شده است. اما تبصره یک ماده شش قانون برای حل این مشکل ارائه شد. با توجه به این تبصره، تخفیف عدم خسارت طبق قانون قبلی یعنی ۷۰ درصد در نظر گرفته می شود. در این صورت بیمه گذار دچار ضرر مالی نمی شود.شرکت های بیمه تا زمانی که درصد تخفیف عدم خسارت در قانون جدید و قدیم برابر باشد این قانون را اعمال می کنند.

آیا تخفیف بیمه شخص ثالث با یک تصادف از بین می رود؟

تا پایان سال ۹۶ اگر شما تصادف می کردید و یک بار از کوپن بیمه نامه استفاده می کردید، تخفیف عدم خسارت شما از بین می رفت. اما در قانون جدید تخفیف های عدم خسارت با هر بار استفاده از بیمه نامه از بین نمی رود. بلکه به صورت پلکانی کاهش می یابد و بقیه آن برای بیمه گذار باقی می ماند. اگر فردی یک بار خسارت مالی داشته باشد ۲۰ درصد، دو بار ۳۰ درصد و سومین بار ۴۰ درصد از تخفیف عدم خسارت او کاهش پیدا می کند. برای خسارت جانی ای ارقام به ترتیب ۳۰ درصد، ۷۰ درصد و ۱۰۰ درصد است.

برای مثال اگر شما ۸ سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید، ۷۰ درصد تخفیف به بیمه نامه شخص ثالث شما تعلق می گیرد. حال اگر شما برای اولین بار با ماشین خود تصادف کنید و از شرکت بیمه خسارت بگیرید، در این صورت ۲۰ درصد از میزان تخفیف شما کم شده و ۵۰ درصد آن باقی می ماند.

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

یک + هشت =