درباره بیمه شخص ثالث بیشتر بدانید بخش سوم

درباره بیمه شخص ثالث بیشتر بدانید بخش سوم

با توجه به این که مشتریان در زمان خرید بیمه نامه شخص ثالث، با سوالات زیادی روبرو می شوند، ما لازم دانستیم که مقالاتی را در این زمینه نگارش کنیم تا پاسخ تمامی سوالت مشتریان بیمه نامه های شخص ثالث، ارائه شود و در راستای مقالات قبلی، این مقاله، آخرین مقاله در این زمینه است.

۱۰- ممکن است شما بگویید که من در حال رانندگی به حدی احتیاط می کنم که تصادفی رخ نمی دهد ولی لازم است بدانید که اگر حتی تصادف هم نکنید، باز هم نداشتن بیمه شخص ثالث، مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت:

–       داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای هر وسیله نقلیه، اجباری است،  لذا نداشتن آن خلاف قانون خواهد بود و پلیس حتما راننده را جریمه خواهد کرد.

–       ارائه هر گونه خدمات و سرویس دهی از جانب پلیس راهنمایی رانندگی، ارگان های مرتبط با حمل و نقل و همچنین دفاتر اسناد رسمی، از نظر قانونی ممنوع است.

۱۱- اگر شما وسیله نقلیه خود را فروختید، براساس قانون اگر تا زمان فروش وسیله نقلیه، بیمه شخص ثالث هنوز اعتبار داشت، می توانید بیمه نامه را به صاحب جدید وسیله نقلیه واگذار نمایید.

۱۲- اگر تصادف باعث شود که به شخص ثالث آسیب بدنی وارد شده و نیاز به درمان باشد، بر طبق قانون، وزارت بهداشت موظف است کلیه خدمات درمانی را بدون دریافت هزینه، ارائه کند.

۱۳- اگر حادثه رخ داده به حدی باشد که باید برای تعیین جریمه، دادگاه برگزار شود، در صورت معتبر بودن بیمه نامه شخص ثالث، راننده می تواند از بیمه نامه خود به عنوان وثیقه استفاده کند.

۱۴- توصیه می کنیم که بلافاصله پس از تمام شدن تاریخ بیمه نامه خود، برای تمدید آن اقدام نمایید زیرا به دلیل اجباری بودن این بیمه، بیمه گذار باید به ازای هر روز تاخیر، جریمه تعیین شده را پرداخت نماید.

۱۵- در حوادث رانندگی، در صورتی که شخص ثالث فوت کند، حتما باید دادگاه برگزار شود مگر این که وراث متوفی و راننده با هم توافق کننده تا در نهایت بدن دادگاه، دیه به وراث پرداخت شود.

۱۶- برخی از مشتریان سوال می کنند که چه تفاوتی بین پرداخت حق بیمه شخص ثالث به صورت نقدی و اقساطی وجود دارد؟ قبلا برای افرادی که نقدا این هزینه را پرداخت می کردند،  به عنوان تشویق، پاداش در نظر گرفته می شد ولی بر طبق مصوبات جدید، این تخفیفات حذف شده و فرقی بین پرداخت نقدی و اقساطی حق بیمه وجود ندارد.

 

 

اشتراک نوشته

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

چهارده − 9 =